Copyright © Journey Anak Watan
Design by Dzignine
Monday 26 March 2012

Paksa Murid Cium Kaki-MANAMA

gambar hiasan dar : belajarterusbelajar.blogspot.com


'JAW' ingin berkongsi kisah di Manama, di mana seorang murid telah dipaksa cium kaki gurunya hanya disebabkan perbezaan agama. What!!?? 'JAW' geram bila dengar isu nih, yelah kalu sebagai hormat macam sesetengah adat kira ok lah kan....tapi disebabkan diskriminasi seorang guru terhadap muridnya, dan juga kerana perbezaan agama??Tak leh terima langsung...kita sekarang di abad yang moden dan seorang guru sepatutnya boleh berfikir matang dan WARAS kan???


MANAMA: Seorang guru digantung selama seminggu selepas dia dilaporkan memaksa seorang murid mencium kakinya sebagai menghormatinya.
Pihak pentadbir sekolah turut memutuskan untuk menggantung gaji guru terbabit bagi minggu itu ekoran insiden berkenaan, kata pengetua sekolah itu kepada Kementerian Pelajaran Bahrain selepas dia dipanggil untuk menjelaskan mengenai insiden itu.

Murid berusia empat tahun itu dipindahkan ke kelas lain bagi mengelak berurusan dengan guru itu. Kementerian Pendidikan menghadapi tekanan menerusi laman sosial Internet supaya mengambil tindakan tegas terhadap guru itu dan sekolah berkenaan.
Guru itu dikatakan bertindak demikian kerana mempunyai fahaman berbeza dari segi agama. - GN

0 comments:

Post a Comment