Copyright © Journey Anak Watan
Design by Dzignine
Thursday 1 March 2012

Kesan Negatif Nasi Lemak-Pendedahan Tak Formal

                    #Ujian ini tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia#

Hai semua!! OK... sempena pelancaran BLOG JOURNEY ANAK WATAN aku sebenarnya telah membuat ujian tak formal tentang cara pemakanan rakyat Malaysia yang sukakan 'nasi lemak' (sebenarnya aku pun suka)...
tapi ujian nih aku cuba dalam tempoh 16 jam lebih, dari pukul 8 pagi hinggalah pukul 12.30 tgh malam, pada 1 Mac 2012 dan ujian ini baru sahaja tamat sekejap tadi hehe...alhamdulillah kenyang !! hehehe....
Hasilnya???
OK...aku telah makan nasi lemak berkali-kali hingga kenyang (langkah ini berulang lebih dari 7 kali kalau tak silap)....kira kemarin aku hanya jamah nasi lemak sahaja ok....so hasilnya aku mula rasa tengah malam tadi....sebab ada orang kata kalu makan nasi lemak dalam jumlah yang banyak... kita akan rasa sakit kepala....so aku pon try lah dan terasalah kesakitan tuh(nak demam pon ada sebab badan aku mula panas) ...hahahaha (untuk pengetahuan semua..aku nih degil sikit tak dengar cakap)#fakta ... so aku dah dapat habuannya....
So aku buat kesimpulan bahawa nasi lemak nih 'best' dan sedap...tapi kita harus kawal jumlah pemakanan (nasi lemak)...yang penting kita kena dengar cakap orang lain (jangan jadi macam aku) dan jagalah pemakanan untuk badan yang sihat ... Itu sahaja 'Journey' kali nie...(disebabkan kepala pun dah pening ..so aku nak tido)hehehe.... :)

ujian nih dilakukan untuk mengkaji tahap penerimaan badan penguji(aku lah tuh) dengan nasi lemak... kesannya mungkin berbeza untuk individu yang berbeza.... ujian ini khas dilakukan untuk mengisi masa lapang dan menambah lemak-lemak yang sedia ada...diharap anda tidak meniru aksi ini ok...terutama kepada pesakit darah tinggi.... :)

gambar hiasan dari :hazwan.com




0 comments:

Post a Comment