Copyright © Journey Anak Watan
Design by Dzignine
Saturday 1 September 2012

7 lawak kering gusi



sekali sekali hidup kena ceria..hehe meh baca !! :)

Lawak 1 

Suami : Kenapa Sayang menangis? 
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang.. 
Suami :: Buku apa? 
Isteri : Buku bank abanglah.. 

Lawak 2 

Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 thn bersiar2 menaiki 
kete. Dlm perjalanan si ibu membunyikan hon. 
Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu? 
Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat. 

Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu yg nak 
melintas lalu si ibu membunyikan hon. 
Anak : Itupun sedara kiter jugak ke? 



Lawak 3 

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma 
untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu. 
budak : derma ape bang? 
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk 
didermakan? 
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya. 
lelaki : ?? 

Lawak 4 

Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka. 
Farid : Mengapa? 
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak 
mesti kembalikan semua gambar saya. 
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak 
pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya. 
Siti : Erkkkkkk... ... .. Benci ... ... ... 

Lawak 5 

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut 
tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga !!! 

Lawak 6 

Ada 3 sekawan bernama Gaduh, Gila & Bendul. Ditakdirkan Gaduh hilang. 
Bendul pun membuat laporan polis. 
Bendul : Encik, I nak cari Gaduh. 
Polis : Isk.. apa?? U ni Gila ke ? 
Bendul : Uik mana Encik tahu kawan I Gila ? 
Polis : Adoi. apa la si Bendul ni nak ? 
Bendul : I mmg Bendul. Tapi saya nak cari Gaduh ! 
Polis : .@% 

Lawak 7 

Dalam kebun ada bermacam buah, tiba2 kebun tu terbakar; semua buah2an 
musnah kecuali 2 buah je yang terselamat.. buah ape ek? 
1. buah cempedak = diluar pagar 
2. buah keranji = didalam perahu,dah dibawa belayar... jgn marah haaaa... . 

credit to :http://infolawak.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment